torstai 23. kesäkuuta 2011

Hauskaa juhannusta!

Moi!

Minullakaan ei ole mitään uutta, mullistavaa kerrottavaa. Viimeksi kerroin, että olen piakkoin saamassa tulokset kahdesta eri aineistosta, ja tässä asiassa on onneksi tapahtunut edistystä. Toisesta aineistosta saimme ohjaajani kanssa tulokset irti toissapäivänä, taisteltuamme useita tunteja erään nimeltämainitsemattoman tilasto-ohjelman kanssa. Tosin eilen huomasin, että emme tainneetkaan tehdä ihan kaikkia tarvittavia analyysejä. Itselläni ei ole mahdollisuutta käyttää kyseistä tilasto-ohjelmaa, joten minun ilmeisesti täytyy nyt odottaa, että ohjaajani palaa juuri alkavalta lomaltaan takaisin töihin. Joka tapauksessa minulla on nyt sen verran tuloksia, että pystyn jo oikein hyvin aloittamaan kässärin kirjoittamisen. Itse asiassa olenkin jo kirjoittanut jonkin verran menetelmiä, tuloksia ja johdantoa. Juttu käsittelee ahman ravintoa (kuten allaoleva sarjiskin?).

En ole varma, tajuanko tuon sarjiksen ideaa, mutta idea suurpedoista nakkikioskilla oli niin huvittava, että oli pakko laittaa tähän. Lähde: www.seppo.net

Toisestakin aineistostani saimme jo alustavat tulokset, mutta joitakin lisäselvityksiä tarvitaan vielä. Luultavasti saamme lopulliset tulokset viimeistään heti juhannuksen jälkeen, ja pääsen todenteolla kirjoittamaan tätäkin kässäriä. Olen jo vähän kirjoittanutkin menetelmiä ja johdantoa. Tämä aineisto käsittelee ahman habitaatin valintaa ja erityisesti suden vaikutusta.

Tässä paras löytämäni yhteiskuva ahmasta ja sudesta ;)
Lähde: rosswoodstudlar.blogspot.com


Vaikka olenkin kässärien kirjoittamisessa vielä aivan alkuvaiheessa, olen jo päässyt huomaamaan, kuinka vaikeaa kirjoittaminen voi olla. Olen aina pitänyt kirjoittamisesta, oman tekstin luomisesta, ja ehkä jotenkin naiivisti ajattelin, että kässärienkin kirjoittaminen on minulle helppoa. Hah! Voin kertoa, että on hiukan helpompaa kirjoitella omaksi ilokseen pieniä novelleja ja pöytälaatikkorunoja kuin tuottaa tieteellistä, tietyn rakenteen omaavaa, englanninkielistä tekstiä. Mutta uskon, että tässäkin harjoitus tekee mestarin ja ehkä sitten joskus sen kolmannen kässärin aloittaminen on hiukan helpompaa.

Tällaista se joskus on:

(lähde: www.phdcomics.com)

Vihreää, koivulta tuoksuvaa juhannusta kaikille!
Anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti